Lionel Messi, în vârstă de 36 de ani, a surprins lumea fotbalului semnând cu Inter Miami în iulie 2023, marcând astfel începutul unei noi aventuri în Major League Soccer (MLS) după despărțirea de Paris Saint-Germain. În Franța, Messi nu a reușit să se adapteze.
De la transferul său la Inter Miami, superstarul argentinian a reușit să își lase amprenta asupra echipei americane, transformând nu doar performanțele sportive, ci și valoarea clubului și situația financiară a acestuia. Mutarea lui David Beckham s-a dovedit a fi una câștigătoare.
La debutul său pentru Inter Miami, Messi a adus victoria echipei cu un gol spectaculos din lovitură liberă, confirmându-și imediat statutul de lider. De atunci, Messi a continuat să strălucească, marcând 11 goluri și oferind 5 assist-uri în primele 14 apariții.
Contribuția sa a fost esențială în câștigarea primului trofeu din istoria clubului în Leagues Cup, iar echipa a fost la un pas să câștige și finala US Open Cup. Impactul lui Messi nu s-a simțit doar pe teren, ci și în conturile clubului.
Conform informațiilor furnizate de Sportico, valoarea Inter Miami a crescut semnificativ, ajungând la 1.02 miliarde de dolari, aproape dublu față de valoarea de 583 de milioane de dolari de anul trecut. Această creștere spectaculoasă a plasat Inter Miami pe locul al treilea în topul valorilor din MLS, urcând de la poziția a 10-a.
Este evident că Messi a fost un catalizator pentru această ascensiune, transformând echipa într-un concurent serios în lupta pentru titluri și atrăgând atenția mediatică. Veniturile echipei s-au dublat practic, crescând de la 55 de milioane de dolari la 127 de milioane de dolari, consolidându-și astfel poziția în clasamentul echipelor valoroase din MLS.
Totuși, chiar și cu această creștere semnificativă, Los Angeles FC rămâne cea mai valoroasă echipă din MLS, evaluată la 1.15 miliarde de dolari, în timp ce Atlanta United ocupă locul secund cu 1.05 miliarde de dolari.
Pe lângă succesul pe teren și creșterea valorii clubului, Messi este pregătit să-și facă apariția în Super Bowl XLIII printr-un spot publicitar de 60 de secunde pentru Michelob Ultra. Într-un teaser al reclamei, Messi este prezentat comandând o bere la bar și reacționând când robinetul se oprește din turnat.
Cu un posibil cost de aproximativ 14 milioane de dolari, aceasta reprezintă o altă dovadă a impactului global și a magnetismului mediatic pe care Messi îl aduce cu el oriunde merge.