News

Locomotivele defecte de la CFR Călători se repară cu sârmă. Soluția găsită de un “Dorel”, pe ruta Brașov-București

Locomotivele defecte de la CFR Călători se repară uneori cu sârmă, cel puțin asta a decis să facă un ”Dorel” pe ruta Brașov-București.
21.02.2023 | 23:54
Locomotivele defecte de la CFR Calatori se repara cu sarma Solutia gasita de un Dorel pe ruta BrasovBucuresti
Sârme tren, opera unui Dorel. Foto: Observatornews.ro
ADVERTISEMENT

Sute de călători au rămas blocați în trenul care circula pe ruta Brașov-București, așteptând două ore sosirea echipelor de intervenție. Doar că, fără ca oamenii să primească nicio explicație, problema a fost rezolvată rapid și ”românește”.

O locomotivă CFR Călători a fost reparată cu o sârmă

Concret, potrivit Observatonrews.ro, un ”Dorel” a reparat locomotiva cu o sârmă, după cum se poate vedea și în imaginile surprinse de unii călători. După două ore de pauză, trenul și-a reluat drumul pe ruta obișnuită, însă oamenilor nu le-a venit să creadă cum se rezolvă lucrurile în România anului 2023.

ADVERTISEMENT

Cu toate acestea, cei de la CFR Călători nu ar trebui judecați prea aspru, în condițiile în care submarinele nucleare din Marea Britanie, aparținând Marinei Regale, sunt reparate cu ”lipici”. Semn că și britanicii au Doreii lor, care improvizează după cum consideră că ar fi mai bine.

Cert e că Marina Regală a demarat o anchetă oficială după ce submarinul său nuclear marca Trident a fost reparat cu lipici. Totul s-a întâmplat atunci când țevile de răcire au rămas fără un șurub, în timpul unei inspecții la camera reactorului navei.

ADVERTISEMENT

Fără să stea prea mult pe gânduri, cei care au ”reparat” situația au lipit șuruburile înapoi, deși procedura era clară și puțurile deteriorate ar fi necesitat înlocuirea. Improvizația a fost extrem de periculoasă și putea să-i coste viața pe marinari.

”Este o rușine. Nu poți tăia colțuri cu nucleare. Standardele sunt standarde. Standardele nucleare nu sunt niciodată compromise”, a declarat o sursă din Marină. Problema e tratată extrem de serios în condițiile în care războiul din Ucraina arată tot mai multe vulnerabilități ale armatelor NATO.

ADVERTISEMENT

Gafa a fost descoperită atunci când echipajul submarinului se pregătea de drum. Inclusiv Ministerul Apărării din UK a recunoscut situația și a promis că a fost ”remediată prompt”. Responsabili de reparațiile submarinelor sunt cei de la Babcock, un contractor specializat în astfel de probleme.

Într-o reacție oficială, imediat după incident compania Babcock a transmis că ”orice problemă legată de calitate este o mare dezamăgire, dar propriile noastre procese de inspecție robuste au descoperit problema. Nu a existat niciun impact asupra siguranței sau operaționalului din partea lucrării”.

ADVERTISEMENT

Cert e că această companie, Babcock, are contracte de mai multe miliarde de lire sterline pentru întreținerea subflotelor marine Astute și Vanguard, fiind vorba de al doilea cel mai mare partener din acest domeniu al Ministerului Apărării.

ADVERTISEMENT
Tags: