Metrorex a emis o avertizare potrivit căreia, în perioada următoare, intervalele de circulație în orele de vârf de trafic ar putea ajunge la maximum 10 minute. Această dereglare este cauzată de faptul că Alstom Transport SA, furnizorul de servicii de mentenanță a trenurilor de metrou, nu a reușit să asigure un număr suficient de trenuri care să corespundă graficelor de circulație.
“Metrorex informează că, în perioada imediat următoare, programul de circulaţie a trenurilor de metrou, pe toate magistralele, va suferi modificări din cauza neasigurării numărului suficient de trenuri, de către Alstom Transport S.A. – prestator al serviciilor de mentenanţă a trenurilor de metrou, conform graficelor de circulaţie asumate. În perioada următoare, intervalele de circulaţie ar putea ajunge până la 10 minute în orele cu vârf de trafic”, au precizat reprezentanții Metrorex.
În acest context, angajații Metrorex responsabili de organizarea și supravegherea circulației trenurilor de metrou vor implementa măsuri imediate pentru a asigura intervale de timp cât mai apropiate de programul normal de circulație. Momentan, intervalele de circulație la orele de vârf ar putea înregistra o creștere de până la zece minute.
”Înţelegând disconfortul creat călătorilor, personalul Metrorex care organizează şi supraveghează circulaţia trenurilor de metrou va lua măsuri operative pentru asigurarea unor intervale de succedare a trenurilor cât mai apropiate de graficele normale de circulaţie, în scopul limitării efectelor survenite ca urmare a acestei situaţii neplăcute.
Pe această cale, Metrorex prezintă scuze călătorilor ce folosesc acest mijloc de transport şi îi asigură că întreprinde demersuri permanente în vederea asigurării condiţiilor optime de călătorie cu metroul”, a explicat Mariana Miclăuș, directorul Metrorex.
Bucureștenii au fost curioși să afle câte câștigă angajații de la Metrorex. Ion Rădoi, liderul suspendat al Uniunii Sindicatului Liber Metrorex, a dezvăluit în cadrul emisiunii “Cu Gândul la București” informații despre nivelul salarial al angajaților Metrorex. Potrivit declarațiilor sale, salariul mediu net al angajaților Metrorex se situează în jurul sumei de 5.000 de lei.
”Dacă mergem pe net, vă pot da o medie, unde duce cumva peste 5.000 de lei. Cei care au studii superioare, undeva spre 6.000 de lei”, a declarat Ion Rădoi.
În plus, Rădoi a dezvăluit că un angajat Metrorex cu studii superioare poate ajunge la un salariu de până la 6.500 de lei lunar. Sindicalistul a argumentat acest nivel salarial prin faptul că acești oameni petrec opt ore pe zi blocați într-un traseu, “fără a vedea lumina zilei”.
”Plus că avem peste 800 de oameni care lucrează noapte de noapte. Dacă are ore pe care le lucrează la sfârșit de săptămână (un conductor – n.r.), de sărbători, plus orele de noapte, poate se ducă la peste 6.000, la 6.500 de lei (salariul net – n.r.)”, a aformat liderul de sindicat.
Se pare că unii șefi de serviciu din cadrul companiei Metrorex câștigă lunar între 10.000 lei și 12.000 de lei net, existând chiar și salarii de până la 15.000 de lei. În același timp, cele mai mici salarii înregistrate printre cei aproximativ 6.000 de angajați Metrorex se situează în jurul sumei de 3.000-4.000 de lei net pe lună.
”Salariul de încadrare, plus sporurile, ne duceau în ianuarie către un venit net, minim, de 4.350 de lei pentru un conducător de vehicul. Vorbesc de conducători de autobuze, troleibuze, tramvaie.
În condițiile în care se lucrează ore suplimentare, condițiile cresc. Sunt ore plătite dublu, potrivit legislației în vigoare. Au fost situații în care s-a ajuns și la 6.000 sau chiar 8.000 de lei pe lună”, a remarcat Adrian Criț.