Netflix a luat o decizie importantă anul acesta. Compania americană și-a propus să renunțe la un serviciu important din această toamnă. Motivul principal îl reprezintă scăderea interesului pe care clienții l-au arătat pentru acest tip de serviciu.
Începând cu luna septembrie, Netflix renunță la afacerile cu DVD-uri. Asta în condițiile în care acest serviciu este disponibile de aproape 25 de ani. Astfel, data de 29 septembrie va fi ultima zi în care filmele de pe DVD-uri vor mai putea fi disponibile.
În ceea ce privește motivele invocate de companie, Netflix spune că a scăzut semnificativ interesul clienților pentru filmele stocate pe mediul fizic. Cei mai mulți oameni preferă să vadă filme online, astfel că serviciul, disponibil începând cu 1998 nu mai este necesar.
Amintim faptul că la momentul lansării acestui serviciu, numeroase persoane s-au bucurat de el. Astfel, primul film de pe DVD care a fost livrat de Netflix a fost Beetlejuice. Mai apoi, compania avea să înregistreze un succes impresionant.
Netflix a trimis prin poștă mai bine de 5,2 milioane de plicuri cu DVD-uri. Peste 40 de milioane de clienți le-au achiziționat atunci, însă iată că odată cu trecerea timpului și evoluția tehnologiei, interesul clienților s-a schimbat.
În 2007, Netflix a debutat pe piața streamingului. Ani mai târziu, compania avea să dețină cel mai popular serviciu de acest gen. Abonamentele puse la dispoziție de Netflix sunt numeroase, iar prețurile sunt și ele accesibile.
De asemenea, compania are producțiile propri care fac furori pe platforma de streaming. Ca să nu mai vorbim și de filmele mai vechi pe care mulți abonați le urmăresc cu mare drag. Și totuși câți oameni au ajuns să își facă un abonament pe Netflix?
În primul trimestru din 2023, Netflix nu a reușit să ajungă la estimările analiștilor. Deși aceștia sperau la 2,06 milioane de abonați, iată că în doar câteva luni, compania a atras doar 1,75 de milioane de persoane.
Totodată, conform datelor centralizate, la momentul actual Netflix are 232,5 milioane de abonați. Chiar dacă nu a ajuns la așteptările analiștilor însă, compania a reușit să își majoreze considerabil veniturile. Astfel, acestea au continuat să crească față de primu trimestru al anului trecut cu 4%, ajungând la o valoare de nu mai puțin de 8,16 miliarde de dolari.