Life

RCS RDS, lovitură totală pentru Vodafone, Orange şi Telekom. Digi a convins deja sute de mii de români

Lovitura primită de Vodafone, Orange și Telekom, din partea grupului RCS-RDS. Cum a convins rețeaua Digi sute de mii de români.
25.10.2023 | 20:02
RCS RDS lovitura totala pentru Vodafone Orange si Telekom Digi a convins deja sute de mii de romani
Ce a reușit grupul RCS-RDS, spre deosebire de Vodafone, Orange sau Telekom. Sursa foto: digi.ro
ADVERTISEMENT

Companiile Vodafone, Orange sau Telekom încep să piardă teren în fața grupului RCS-RDS. La capitolul portarea numerelor de telefon, rețeaua este cu mult în fața celor trei mari competitori din piața telecomunicațiilor, arată o analiză a Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).

RCS-RDS, favoritul românilor pentru transferul numărului de telefon

Cifrele arată că de la începutului anului 2023 și până pe data de 15 octombrie grupul RCS-RDS a primit prin portare 702.048 de numere de telefon, spre deosebire de Vodafone, la care s-au transferat din altă rețea doar 218.054 români.

ADVERTISEMENT

Nici la Orange cifrele nu arată bine, doar 135.335 și-au portat telefonia mobilă, comparativ cu RCS-RDS. La Telekom s-au sesizat și mai puțini noi clienți, doar 84.983, iar la Orange Romania Communications cu mult mai puțini, doar 18.380.

Tot grupul RCS-RDS stă mai bine și la telefonia fixă. A ajuns pe prima poziție, după ce i s-au alăturat 20.968 de clienți, în timp ce la Orange s-au alăturat 11.059, iar la Vodafone 3.341. Pentru necunoscători, trebuie să știți că înainte de portare trebuie să faceți o cerere acolo unde sunteți deja înregistrați.

ADVERTISEMENT

De altfel, fiți precauți ca atunci când realizați transferul să se menționeze în contract și că vi se returnează creditul neconsumat. Pentru acest serviciu vi se poate percepe o taxă, iar solicitarea poate fi făcută atât fizic, cât și prin telefon sau e-mail.

Aveți grijă să nu rămâneți cu două contracte după transferul numărului la altă rețea

Fiți atenți și să nu rămâneți cu două contracte după realizarea transferului. Reprezentanții ANCOM au constatat astfel de situații după ce abonații s-au plâns de ele. Într-un astfel de caz trebuie să intervină și noul furnizor, pentru a vedea cum a fost posibil.

ADVERTISEMENT

”ANCOM a constatat, prin intermediul sesizărilor primite de la abonaţi, că, în cazul nefinalizării portării, aceştia se găseau, de multe ori, în situaţia indezirabilă de a rămâne cu două contracte, unul cu furnizorul donor (aferent numărului care urma să fie portat) şi unul cu furnizorul acceptor (aferent numărului alocat temporar de acesta).

În prezent, în cazul în care portarea nu se finalizează, furnizorul acceptor trebuie să ceară abonatului, în termen de 30 de zile de la ultima zi din intervalul de portare, acordul pentru continuarea relaţiei contractuale prin intermediul numărului de telefon alocat provizoriu, în caz contrar contractul aferent acestui număr încetând de drept, fără niciun fel de formalităţi”, a transmis ANCOM într-un comunicat.

ADVERTISEMENT

Din anul 2008 este posibil serviciul de portabilitate. De atunci, s-au transferat între rețelele de telefonie mobilă un total de 10.927.165 de numere. Din acest total, 9.837.487 sunt numere de telefon mobil, iar 1.089.678 sunt de telefon fix.

ADVERTISEMENT
Tags: