Roger Federer a trecut la nivelul superior, în care are propria marcă de încălţăminte sportivă, asemenea lui Michael Jordan. Noul pantof pentru tenis se numeşte „The Roger“.
Chiar dacă în perioada pandemiei încălţămintea sport a cunoscut vânzări online record, pentru că sălile de antrenament au fost închise, nu au fost produse decât 1.000 de perechi de „The Roger Center Court 0-Series“. Lansarea a avut loc la fix 17 ani după primul trofeu la Wimbledon al campionului elveţian.
Pantofii sport sunt produşi de firma elveţiană On AG, la care Roger Federer a devenit acţionar în noiembrie 2019. Preţul unei perechi este de 200 de lire sterline.
Primele 1.000 de perechi vor avea un număr de serie unic şi vor fi comercializate printr-un sistem tombolă. Cei interesaţi se pot însrie pentru a avea o şansă de a cumpăra pantofii sport.
Firma producătoare a anunţat că modelul cu pricina va fi disponibil, în viitor, pe scară largă, dar nu va purta numărul de serie unic din varianta iniţială, în ediţie limitată.
Însuşi Roger Fereder a participat la crearea şi designul acestui model. „Am vrut să îi ofer pantofului de tenis lejeritatea, comfortul şi agilitatea de zi cu zi. Îmi place să lucrez cu echipa On, să contribui la dezvoltarea produsului folosindu-mă de cunoştinţele mele în domeniul încălţămintei de performanţă şi de interesul propriu pentru modă. Sunt mândru că am participat la crearea ‘The Roger’, cel mai confortabil pantof pentru tenis pe care îl veţi purta vreodată“, a declarat marele campion.
Roger Federer a părăsit Nike, sponsorul lui tehnic de 24 de ani, în 2018, semnând un contract de 300 de milioane de dolari cu Uniqlo, pe o perioadă de 10 ani. Ulterior, în martie 2020, Federer a reuşit să recupereze de la Nike şi celebrul logo „RF“. În acest moment, este sportivul cu cele mai mari venituri.
Precedentul în lumea încălţămintei sport cu nume de campion a fost Michael Jordan, cu linia Nike Air Jordan. Primul model a fost lansat în 1984. A fost urmat de alte 33 de variante.
Brandul Nike Air Jordan a fost mereu profitabil, iar anul trecut a înregistrat vânzări de peste 3 miliarde de dolari la nivel mondial. Lansarea documentarului „The Last Dance“ („Ultimul dans“) pe Netflix a contribuit din plin, prin readucerea în prim plan a starului din baschet.
Din cele peste 3 miliarde, Michael Jordan s-a ales cu 5%, adică peste 150 de milioane de dolari. Prin comparaţie, LeBron James, starul momentului în NBA, primeşte de la Nike de vreo 4 ori mai puţin. Iar Jordan s-a lăsat de baschet în urmă cu 17 ani…