Federația Internațională de Automobilism (FIA) a deschis o anchetă care vizează echipele Red Bull și Aston Martin și ar putea dicta sancțiuni fără precedent. Dacă austriecii vor fi găsiți vinovați, Max Verstappen ar putea fi deposedat de titlul mondial de anul trecut.
Scandalul din ”Marele Circ” a fost declanșat de dezvăluirile jurnaliștilor de la Gazzetta dello Sport și de la Auto Motor und Sport care susțin că Red Bull și Aston Martin au depășit în sezonul precedent bugetele maxim admise de forul mondial.
Cea mai gravă încălcare a regulamentului ar fi săvârșit-o austriecii de la Red Bull care au cheltuit cu peste 10 milioane de dolari. Conform limitărilor impuse de FIA, fiecare echipă poate cheltuii maximum 145 de milioane de dolari anual.
În urma dezvăluirilor surselor citate forul mondial a deschis o anchetă și a anunțat că miercuri, 5 octombrie, va oferi un prim verdict. În replică, oficialii de la Red Bull au dat asigurări că echipa nu a încălcat regulamentele și că vor aduce probe în acest sens.
Fanii ”Marelui Circ” așteaptă cu sufletul la gură verdictul FIA care, în ciuda faptului că regulamentul este extrem de vag în spețe de genul acesta, ar putea sancționa cu un număr important de puncte echipa austriacă, ceea ce ar duce la anularea titlului mondial cucerit de Max Verstappen.
Mai mult, cele două echipe care au depășit bugetul maxim admis ar putea fi penalizate cu o limitarea importantă a bugetului pentru sezoanele următoare. În cazul britanicilor suma cheltuită în plus este de sub 5 milioane de dolari, conform surselor menționate.
Pilotul olandez Max Verstappen a cucerit anul trecut primul titlu mondial din carieră, depășindu-l în ultimul tur din Marele Premiu al Emiratelor Arabe Unite pe Lewis Hamilton, însă victoria batavului a fost contestată de Mercedes, echipa britanicului, de 7 ori campion mondial, și marele perdant al sezonului trecut.
Nemții au acuzat faptul că finalul cursei a fost afectat de intrarea safety car-ului pe circuit, după accidentul pilotului Nick Latifi. Acesta a pierdut controlul monopostului și s-a izbit de zid cu șase tururi înainte de finalul cursei.
Profitând de cele cinci tururi în care s-a rulat în urma safety car-ului, olandezul s-a apropiat de Lewis Hamilton și a reușit să-l depășească în ultimul tur, singurul în care s-a alergat în regim de cursă. Cei de la Mercedes au depus mai multe contestații, toate fiind respinse de FIA.