Redeschiderea traficului pe Podul Grant, amânată din octombrie anul trecut, este programată să aibă loc la sfârșitul acestei luni, dar drumul nu va fi deschis complet.
Sensul de circulație către strada Turda, închis de aproape cinci luni, va fi redeschis, însă pe celălalt sens de mers vor fi instituite restricții. De ieri, prima bandă de circulație este blocată câteva ore pe zi, complicând și mai mult situația șoferilor care tranzitează zona podului Grant.
Șoferii care folosesc această rută în mod regulat sunt tot mai frustrați de blocajele și întârzierile cauzate de lucrările în curs de desfășurare. În acești cinci luni de șantier, au fost nevoiți să facă ocoluri considerabile și au petrecut ore întregi în trafic.
Pasajul Barasab a trebuit să preia un număr suplimentar de 10.000 de mașini, amplificând astfel blocajele și mai mult. Situația este una extrem de tensionată, având în vedere că aproximativ 60.000 de mașini tranzitează această zonă în fiecare zi.
Repararea podului, vechi de patruzeci de ani, se apropie de finalizare, cu deblocarea programată a benzilor de circulație pe sensul Crângași – Turda la finalul lunii. Ultimele retușuri sunt realizate la linia de tramvai, iar constructorii urmează să toarne ultimul strat de asfalt în acest weekend, potrivit Observator.
După uscarea acestuia, vor fi aplicate marcajele rutiere, iar circulația va fi redeschisă, având în vedere că „lucrările sunt în proporţie de peste 85, chiar 90% terminate pe acest segment. La sfârşitul lunii vom da în circulaţie sensul Crângaşi – Turda”, a declarat pentru sursa citată Marian Bârgău, directorul Administrației Străzilor București.
Cu toate acestea, începând de marți, a fost impusă o nouă restricție pe celălalt sens de circulație. Prima bandă de circulație va fi blocată pentru lucrări pe timp de zi și noapte, timp de cinci ore, de la ora 10:00 dimineața până la ora 15:00 după-amiaza. Această restricție va fi în vigoare pentru aproape un an.
Podul Grant este, de asemenea, supus unor lucrări de consolidare, care sunt în prezent finalizate în proporție de 60%. Cu toate acestea, municipalitatea se confruntă cu dificultăți financiare în ceea ce privește plățile către constructor.
„Nu am putut să facem plăţile în totalitate ceea ce constructorul a lucrat. Au fost făcute plăţi şi anul acesta, anul trecut s-au plătit aproximativ 3 milioane, anul acesta vreo 10 milioane de lei”, adaugăugat Marian Bârgău, directorul Administrației Străzilor București, conform Observator.
Aceste plăți reprezintă doar o mică parte din costurile totale, care se ridică la 64 de milioane de lei. Pentru a putea achita facturile restante, Primăria Capitalei are nevoie de aprobarea consilierilor generali pentru un nou proiect de buget.