Este vorba despre Ryanair, care prin vocea directorului general Michael O’Leary a anunțat că cea mai mare companie aeriană din Europa anunță că numărul celor care vor călători cu avionul va fi mult mai mic decât se credea, astfel că pierderile ar trebui recuperate din prețuri.
Cea mai mare problemă a companiei Ryanair e întârzierea livrărilor de avioane noi Boeing. Pe scurt, Ryanair nu are destule avioane pentru a face față cererii. În 2024, Ryanair estima că va transporta până la 31 martie 2025 aproximativ 205 milioane de pasageri, o creștere față de la 183 de milioane din 2023.
Cu toate acestea, compania aeriană are tot mai puține avioane disponibile, astfel că cifrele au fost analizate și regândite. În consecință prețurile biletelor vor urca. ”Cu mai puţine aeronave, poate vom fi nevoiţi să înrăutăţim estimările la aproximativ 200 de milioane de pasageri”, a declarat O’Leary.
Ryanair oricum crescuse prețul biletelor cu 17% față de anul trecut. “La noi, preţurile au crescut în medie cu 17% în vara anului trecut. Dar nu cred că vara aceasta vom avea o creştere mai mare de 10%. Dacă va creşte capacitatea, preţurile vor scădea”, a explicat directorul Ryanair.
Ryanair a decis să-și modernizeze flota și, în acest sens, a semnat un contract cu Boeing pentru a primit 57 de avioane noi până pe 31 martie 2025. Din păcate producătorul nu își va onora contractul și va livra aproximativ 40 de avioane, încurcând calculele inițiale și estimările optimise alte irlandezilor.
La începutul anului 2024, Ryanair își înrăutățise estimările de profit pentru anul fiscal care se încheie pe 31 martie 2024. Asta, în condițiile în care tot mai multe agenții de turism online au oprit vânzarea biletelor pentru zborurile Ryanair, forțând compania cu sediul în Dublin să își reducă prețul biletelor.
Compania estimează ca profitul să fie undeva la 1,90 miliarde de euro, după ce în 2023 era anticipat un nivel între 1,85 și 2,05 miliarde de euro. Totuși, cifrele ar arăta mult mai bine decât cele din 2018, când compania Ryanair bifa un record de 1,45 miliarde de euro.
Statistic, compania a transportat 41,4 milioane de pasageri în trimestrul patru din 2023.. O creștere de 7% față de perioada din 2022, în condițiile în care zborurile au fost grav afectate în Europa în ultimii ani din cauza pandemiei Covid-19.
Cât despre preț, Ryanair a scumpit biletele în medie cu 13% pe an. În urmă cu un an, Ryanair decidea să își suspende zborurile din Sibiu, potrivit Observatornews.ro. Decizia a fost similară și pentru aeroporturile din Oradea, Suceava și Timișoara, fiind motivată de lipsa subvențiilor acordate de către autorități companiilor aeriene.
În momentul în care au fost suspendate aceste zboruri, din Sibiu se putea zbura spre Treviso, Bruxelles, Dublin și Viena, în timp ce zborurile spre Billund, Bologna, Corfu, Milano și Liverpool oricum fuseseră suspendate.