Life

Secretul magazinelor din România. De ce produsele scumpe sunt așezate pe rafturile de sus, iar cele ieftine stau jos

Tainele ascunse de ordonarea produselor din supermarketurile românești. Motivul pentru care cele scumpe stau sus și cele accesibile jos.
25.05.2023 | 17:13
Secretul magazinelor din Romania De ce produsele scumpe sunt asezate pe rafturile de sus iar cele ieftine stau jos
Tainele ascunse de ordonarea produselor din supermarketurile românești. Motivul pentru care cele scumpe stau sus și cele accesibile jos. Sursa foto: Pinterest.com
ADVERTISEMENT

Secretul magazinelor din România. De ce produsele scumpe sunt așezate pe rafturile de sus, iar cele ieftine stau jos. Foarte mulți clienți ajung să plătească pe un coș de cumpărături mai mult decât ar vrea din cauza acestor reguli neștiute.

Tainele ascunse de ordonarea produselor din supermarketurile românești. Motivul pentru care cele scumpe stau sus și cele accesibile jos

Produsele din supermarketurile românești ascund taine legat de ordonare. Puțini oameni știu care este motivul pentru care alimentele scumpe stau întotdeauna pe rafturile de sus, iar cele mai accesibile pe cele de jos.

ADVERTISEMENT

În primul rând, e foarte important să nu te arunci să cumperi lucruri de pe rafturile de sus pentru că acolo se află cele mai scumpe. Conform stiintabanilor.ro, comercianții primesc bani de la producători ca marfa lor să fie plasată acolo.

În al doilea rând, produsele cu un preț mai mare sunt așezate pe rafturile de sus pentru că sunt la nivelul ochilor cumpărătorilor. În felul acesta sunt foarte vizibile și clienții le pun în coș de multe ori fără să se mai uite în altă parte.

ADVERTISEMENT

Pe rafturile de jos stau produsele cu prețuri mici, care nu sunt băgate în seamă de cumpărători. De obicei pe acestea stau produse de dimensiuni relativ mari și alimente familiare oamenilor: făină, zahăr sau detergent de vase.

De asemenea, pe acestea sunt așezate de regulă și alimentele care ar putea atrage copiii și la care aceștia ajung foarte ușor. Pe rafturile din mijloc ale magazinelor comercianții pun produsele de la cele mai importante mărci.

ADVERTISEMENT

Strategiile din magazinele din România

Printre strategiile pe care le aplică magazinele din România se mai numără și aranjarea fructelor și legumelor la intrare. Clienții vor fi atrași imediat de culorile lor și de prospețime și nu vor ezita să le pună în coș.

Mirosul de pâine caldă sau de pui prăjit sunt alte aspecte pe care mizează comercianții. Clienții ajung să cumpere aceste alimente chiar dacă nu sunt pe listă, ci doar pentru că au poftă. Muzica lentă, relaxantă, e o altă tactică.

ADVERTISEMENT

Totodată, clienții sunt păcăliți adesea de prețurile care se termină în 99 pentru că, de obicei, nu le rotunjesc. Așa ajung să achite mai mult pentru cumpărături. Specialiștii ne îndeamnă să ne folosim de comparatoarele de prețuri când vrem să achiziționăm un produs mai scump.

ADVERTISEMENT
Tags: