Life

Sucul banal cu proprietăți antibacteriene. Cercetătorii i-au confirmat eficiența

Sucul natural care poate vindeca Salmonella și cancerul. Multe persoane îl vor introduce, de acum încolo, în alimentația lor zilnică.
08.02.2024 | 07:34
Sucul banal cu proprietati antibacteriene Cercetatorii iau confirmat eficienta
Care sunt beneficiile consumului sucului de roșii. Sursa foto: Canva

Toată lumea știe că o dietă echilibrată este cheia unui organism sănătos. Însă, la fel de importantă precum alimentația este și hidratarea. Specialiștii recomandă consumul a minim 2 litri de lichid pe zi, iar aici pot fi incluse și sucurile naturale.

Proprietățile sucului de roșii, demonstrate de către cercetători

Sucurile naturale sunt cele care asigură un aport substanțial de nutrienți și vitamine necesare organismului uman. Deși nu multe persoane au timp să prepare o astfel de băutură acasă, obiceiurile lor s-ar putea schimba după ce vor afla că un suc aparent banal, deloc greu de preparat, are proprietăți uimitoare.

Sucul de roșii, căci despre el este vorba, este un suc căruia nu mulți îi acordă importanță. Însă, cercetătorii au fost mereu preocupați de beneficiile reale ale acestuia, așa că au efectuat mai multe studii.

În urma unui astfel de studiu publicat într-o revistă a Societății Americane de Microbiologie, oamenii de știință au subliniat toate proprietățile sucului de roșii pentru organism. Acestea nu sunt deloc puține, astfel că, data viitoare, nu vei sta prea mult pe gânduri și vei consuma o astfel de băutură.

Mai întâi de toate, sucul de roșii poate distruge Salmonella. Proprietățile pe care acest suc le are distrug orice bacterie care poate crea probleme la nivelul tractului urinar și digestiv. Toate aceste proprietăți ale sucului de roșii au fost demonstrate în laborator.

Bolile pe care le vindecă sucul de roșii

O echipă de cercetători și-a propus, încă de la început, să vadă dacă sucul de roșii este benefic în tratarea Salmonellei. După ce s-a confirmat acest lucru, oamenii de știință au început să analizeze genomul roșiei.

”Scopul principal al acestui studiu a fost să descoperim dacă roșiile și sucul de roșii pot ucide patogenii enterici, precum Salmonella Typhi, și, în caz afirmativ, ce calități le fac eficiente”, a spus una dintre cercetătoare, potrivit desprelume.ro.

După alte studii îndelungate, s-a ajuns la concluzia că acest genom conține anumite peptide antimicrobiene. Cercetătorii au ales patru astfel de peptide și au vrut să le testeze eficiența în lupta cu Salmonella, aflând, în acest mod, care sunt cele benefice.

Însă, beneficiile sucului de roșii nu se limitează doar aici. La fel bun este și în tratarea unor boli care afectează tractul digestiv și urinar. Printre ele se numără Escherichia coli sau Staphylococcus aureus.

Sucul de roșii este benefic și în tratarea altor boli, precum cancerul. Cei care aleg să consume un astfel de suc trebuie să știe că acesta reduce colesterolul, reduce inflamația și, nu în ultimul rând, îmbunătățește vederea.