Țigările mentolate dispar de pe piață începând de miercuri, 20 mai, conform măsurii prevăzută de Directiva Europeană a Tutunului și transpusă în legislația din România.
Potrivit Adevărul, dispariția țigărilor mentolate de pe piață va afecta circa 500.000 de fumători români, care vor putea regăsi aroma de mentol doar în produsele care încălzesc tutunul, ca glo, și în țigările electronice.
Măsura vizează comercializarea ţigărilor, inclusiv a celor cu capsulă, şi a tutunului pentru rulat cu arome caracteristice, respectiv cea a produselor cu miros sau gust sesizabil diferite decât tutunul.
Directiva este valabilă pe toate pieţele UE, inclusiv la punctele de vânzare duty-free. Conform legislaţiei europene, producătorii şi comercianţii au obligaţia să se asigure ca de pe 20 mai 2020 niciun pachet de ţigări mentolate să nu mai existe pe piaţă.
Ţigaretele mentolate au fost ultimele cu arome rămase neinterzise, după ce directiva europeană a scos de pe piaţă din mai 2016 ţigările cu parfum de cireşe, vanilie sau ciocolată.
Potrivit datelor deţinute de Comisia Europeană, un sfert (26%) dintre europeni fumează, iar acest viciu este cauza cu cel mai mare impact individual asupra mortalităţii şi a morbidităţii evitabile în UE, provocând aproximativ 700.000 de decese în fiecare an.
Consumabilele pentru glo Hyper sunt disponibile în 7 variante: trei intensități diferite de mentol (Arctic Click, Blue Click, Green Click), două tipuri de tutun (Classic Tobacco și Terracotta Tobacco) și două tipuri de arome fructate (Scarlet Click și Purple Click).
Neo sunt singurele consumabile cu capsule destinate unui produs de încălzire a tutunului din România. Deoarece încălzește tutunul, în loc de a-l arde așa cum o fac țigările tradiționale, glo Hyper are potențial de risc redus comparativ cu fumatul.
Pentru mulți consumatori, produsele care încălzesc tutunul reprezintă deja o alternativă viabilă la fumat, cu potențial de risc redus, circa 150.000 de români deținând deja un glo.