News

Trupul lui Iisus Hristos, sculptat după 15 ani de cercetare. Lucrarea cântărește 165 de kg. Cum arată

Reprezentanții Bisericii Catolice au prezentat duminică, în catedrala din Salamanca (Spania), primul trup hiperrealist al lui Iisus Hristos, bazat pe Sfântul Giulgiu.
16.10.2022 | 15:50
Prima recreare hiperrealistă a trupului lui Iisus Hristos, un moment important pentru creștini. Foto: canva.com, colaj FANATIK
ADVERTISEMENT

De azi, catedrala din Salamanca găzduiește expoziția primei recreări hiperrealiste a trupului lui Iisus Hristos. Este vorba despre o sculptură realizată din latex și silicon și care cântărește aproximativ 165 de kilograme.

Prima sculptură hiperrealistă cu trupul lui Iisus Hristos

Conform informațiilor publicate pe catholicnewsagency.com, postura este cea a lui Hristos decedat în rigor mortis (n.r. – rigiditate cadaverică). Sursa citată s-a referit la fenomenele de întărire și înțepenire musculară care apar în primele ore după moarte, din cauza coagulării proteinelor musculare.

ADVERTISEMENT

Potrivit sursei citate, picioarele sculpturii hiperrealiste sunt oarecum îndoite, iar mâinile sunt încrucișate la nivelul pubisului. Întregul corp de pe Giulgiu este vizibil și nimic nu a fost omis. Nici măcar circumcizia.

Părul care a fost folosit pentru lucrare este uman și poate fi văzut pe tot corpul, de la picioare până la cap. Totul a fost lucrat cât mai realist, fără a omite vreun detaliu.

ADVERTISEMENT

Vizitatorii se pot apropia de figură doar având mâinile la spate, în conformitate cu regulile de expunere. Poate fi observat fiecare por al pielii, pistruii, genele și sprâncenele.

Sunt vizibile și rănile provocate de coroana de spini

Spatele este ușor ridicat, ceea ce face vizibile lacerațiile de pe cap provocate de coroana de spini. În plus, la ceafă există un fel de mică împletitură care leagă părul. De asemenea, se văd vânătăile de pe umeri, generate de greutatea crucii purtate pe umeri de Iisus Hristos.

ADVERTISEMENT

Pe piele se poate vedea fiecare dintre rănile sfâșietoare produse de biciuire și urmele cuielor de la mâini și picioare, precum și cea dintre a cincea și a șasea coastă de pe partea dreaptă. Nasul este spart și ochiul drept apare vânăt.

Episcopul Jose Luis Retana Gozalo din Salamanca a declarat că această reprezentare hiperrealistă nu implică un “conflict teologic“, deoarece Misterul a devenit trup. Dimpotrivă, “va fi un ajutor pentru a vedea Misterul, o chemare spre Mister“.

ADVERTISEMENT

Pe lângă figura care îl reprezintă pe Hristos răstignit, există o expoziție preliminară care pune privitorul în context despre realitatea biciuirii și a răstignirii, precum și despre cercetările asupra Sfântului Giulgiu.

Lucrarea a fost realizată ținând cont de cercetări vaste

Sculptura hiperrealistă încearcă să prezinte în fața privitorului un “corp de calitate umană fără mișcare artistică“, fără interpretare, realizat din date științifice multidisciplinare bazate pe studii asupra Sfântului Giulgiu.

Curatorul expoziției, Álvaro Blanco, care a dedicat mai mult de 15 ani de cercetare pentru realizarea acesteia, a oferit o lungă explicație despre datelor istorice și științifice folosite pentru sculptura hiperrealistă.

Blanco a mărturisit în timpul prezentării expoziției în sacristia catedralei din Salamanca că în momentul în care a văzut corpul finalizat a fost convins că “se afla în fața imaginii corpului lui Iisus din Nazaret“.

Un grup de artiști a creat sculptura sub conducerea lui Blanco. Numele ales pentru lucrare: “Omul misterios”. Ea a fost prezentată de ArtiSplendore, o companie specializată în expoziții și turism cultural și de patrimoniu artistic.

Sculptura o să rămână în Salamanca între patru și șase luni. “În următorii 20 de ani vrem să mergem în biserici din întreaga lume“, a declarat directorul executiv al companiei.

ADVERTISEMENT
Tags: