News

Prima reacție a companiei Blue Air pentru pasagerii blocați pe aeroporturi: ”Vom anunţa exact ce zboruri vom relua”. Update

Reprezentanții Administrației Fondului de Mediu au anunțat că au deblocat conturile companiei Blue Air. Sunt șanse mari ca zborurile să fie reluate.
07.09.2022 | 17:17
Prima reactie a companiei Blue Air pentru pasagerii blocati pe aeroporturi Vom anunta exact ce zboruri vom relua Update
Avioanele companiei Blue Air vor decola din nou. Foto: flickr.com
ADVERTISEMENT
07-09-2022
17:20

Conturile Blue Air, deblocate. Compania annunță că va evalua curând care sunt zboruri ce pot fi reluate

Pasagerii blocați pe aerporturi din cauza problemelor avute de compania Blue Air cu autoritățile au fost informați că zborurile vor fi reluate curând. În urma unei evaluări, reprezentanții Blue Air vor anunța care sunt acele zboruri.

În comunicatul de presă s-a subliniat că se va încerca găsirea unor soluții pentru toți pasagerii afectați de scandalul Blue Air. Conform datelor oficiale, 54.000 de pasageri au fost afectaţi de anularea a 401 zboruri programare de Blue Air între 6 și 11 septembrie.

1. A fost ridicată poprirea și datoria a fost eșalonată. Când se vor relua zborurile?

Poprirea a fost ridicată și zborurile vor fi reluate. Am beneficiat de sprijinul AFM, în special cel al domnului președinte Dobre.

S-a oprit o companie aeriană și s-a oprit de tot, iar credibilitatea Blue Air a fost puternic zdruncinată. În aceste momente facem o evaluare atentă ca să înțelegem care ne este capacitatea de operare.

În decursul zilei de mâine (n.r. – joi 8 septembrie) vom reveni cu un comunicat oficial în care vom anunța exact ce zboruri vom relua. Fie cu sprijinul TAROM sau al altor operatori încercăm să aducem acasă pasagerii blocați în aeroporturile străine.

2. Cum plănuiți să gestionați situația pasagerilor care au avut zborurile anulate?

Pasagerilor Blue Air afectați de anulări le-am oferit opțiunile prevăzute de legislația în vigoare, aplicabile tuturor operatorilor aerieni la nivel european (rambursarea biletelor de călătorie, rerutarea pe următorul zbor disponibil publicat pe website sau rambursarea în portofelul electronic utilizabil la viitoare achiziții de bilete).

Absolut toate chestiunile legate de rambursarea pasagerilor depind esențial de reluarea activității, astfel încât societatea să poată realiza veniturile necesare atât pentru operarea zborurilor curente, cât și pentru rambursarea sumelor datorate către pasageri.

(…) 4. Câte datorii are compania Blue Air? Cum plănuiți să le gestionați?

Datoriile Blue Air în acest moment sunt de aproximativ 230.000.000 EUR ceea ce înseamnă, într-un an normal de operarare, aproximativ 50% din totalul veniturile realizate.

Așa cum am demostrat și în anul 2019 (an în care Blue Air a avut venituri de aproximativ 415.000.000 EUR) compania deține know-how-ul și personalul necesar pentru realizarea veniturilor suficiente în vederea achitării tuturor datoriilor sale atât timp cât este lăsată să funcționeze în condiții de piață normale.

(…) 6. Care este datoria acumulată de Blue Air la Ministerul Mediului?

Datoria acumulată de Blue Air la AFM este de 28.751.323 RON

(…) 12. De ce Blue Air vinde în prezent bilete și pentru zilele în care zborurile sunt anulate?

Nu vindem bilete de călătorie la zborurile anulate (sursa verificare www.flyblueair.com sau aplicația mobile)”, se arată în comunicatul Blue Air.

Amintim că marți, din cauza datoriei de 28 de milioane de lei, au fost blocate conturile companiei Blue Air. Urmarea? Zborurile companiei au fost anulate și mii de pasageri au fost afectați.

Veste bună pentru clienții Blue Air

Conform Digi 24, azi erau 50 de zboruri anulate doar pe Aeroportul Otopeni. În comunicatul de presă despre suspendarea popririi conturilor companiei Blue Air, Administrația Fondului pentru Mediu a anunțat stabilirea unui grafic pe 12 luni pentru achitarea creanței.

ADVERTISEMENT

Mai departe au fost prezentate etapele prin care s-a ajuns la măsura popririi conturilor companiei Blue Air. Sursa citată a indicat că la 3 mai 2022, Agenția Națională pentru Protecția Mediului a transmis către Administrația Fondului pentru Mediu lista operatorilor care nu au restituit certificatele de emisii de gaze cu efect de seră.

Erau vizate emisiile de dioxid de carbon generate în anul 2021, pentru demararea procedurii de stabilire și încasare a penalității de 100 euro pentru fiecare tonă de dioxid de carbon.

ADVERTISEMENT

Astfel a fost emisă decizia de impunere pentru aplicarea penalității prevăzute în cazul nerestituirii certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră. Decizia a vizat toți operatorii economici, inclusiv compania Blue Air.

Cum s-a ajuns la situația anulării zborurilor

La această măsură s-a ajuns ca urmare a nerestituirii unui număr de certificate de emisii de gaze cu efect de seră. Decizie a fost transmisă societății la13 mai 2022, iar și termen scadent de plată a fost fixat până la 5 iunie 2022.

ADVERTISEMENT

Totul s-a făcut în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

Decizia de impunere nu a fost contestată și s-a trimis în data de 17 mai 2022 o solicitare de eșalonare la plată a creanțelor la Fondul pentru Mediu.

ADVERTISEMENT

În data de 24 mai 2022, Administrația Fondului pentru Mediu a răspuns solicitării prin care a informat compania BLUE AIR AVIATION S.A cu privire la cadrul legal prin care se poate realiza eșalonarea datoriei.

În data de 24 iunie 2022, compania BLUE AIR AVIATION S.A a revenit cu o adresă prin care a solicitat eșalonarea la plată a debitului provenit din decizia de impunere”, se arată în comunicatul de presă publicat pe afm.ro.

Explicațiile Administrației Fondului pentru Mediu

În comunicatul de presă remis miercuri după-amiaza s-a mai precizat că Administrația Fondului pentru Mediu a răspuns solicitării la 15 iulie 2022. La acea vreme a solicitat mai multe documente pentru a realiza procedura de eșalonare conform legii.

Totuși, Administrația Fondului pentru Mediu a subliniat că reprezentanții companiei Blue Air nu au achitat suma restantă. De asemenea, nici nu au pus la dispoziție informațiile și documentele solicitate.

În plus, nu au prezentat garanții în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare. Astfel, AFM a demarat măsurile de executare silită și a emis un Titlu executoriu și o somație de plată la 25 iulie 2022.

Ulterior, la 29 august 2022, AFM a revenit cu o adresă către Blue Air prin care a adus la cunoștință faptul că se respinge eșalonarea de plată a creanțelor la Fondul. S-a motivat că nu au fost transmise documentele solicitate prin adresa de la data 15 iulie 2022.

Întrucât contribuabilului i-a fost respinsă solicitarea de eșalonare la plată și pentru că nu a achitat sumele înscrise în Titlul executoriu și în somația de plată, la 1 septembrie 2022 au fost continuate măsurile de executare silită.

La această situație s-a ajuns pentru recuperarea creanței datorate la Fondul pentru mediu prin emiterea adresei de înștiințare privind înființarea popririi și a adresei de înființare a popririi asupra disponibilităților bănești.

ADVERTISEMENT