Dan Lăzărescu, amintiri inedite. Salvat de la paralizie de Mircea Sandu, era să… cadă din „jaful de Dacie” al lui Alexandru Tudor! Exclusiv

EXCLUSIV FANATIK
Silviu Ghering   
în Fotbal intern
12/05/2020, 17:12
Dan Lăzărescu, amintiri inedite. Salvat de la paralizie de Mircea Sandu, era să… cadă din „jaful de Dacie” al lui Alexandru Tudor! Exclusiv EXCLUSIV FANATIK
Dan Lazarescu, amintiri inedite. Salvat de la paralizie de Mircea Sandu, era sa... cadă din „jaful de Dacie” al lui Alexandru Tudor! Sursa foto: sportpictures.eu

Dan Lăzărescu a lăsat în urmă nu numai regretele și prețuirea lumii fotbalistice de la noi, dar și amintiri. Inedite! Revista FANATIK le-a găzduit în urmă cu mai bine de 15 ani.

Dan Lăzărescu, amintiri inedite. Salvat de la paralizie de Mircea Sandu, era să… cadă din „jaful de Dacie” al lui Alexandru Tudor!

Cunoscutul jurnalist Horațiu Sima scria în revista FANATIK, cu mulți ani în urmă, cum a fost nevoit regretatul Dan George Lăzărescu (ținea foarte mult la al doilea prenume…) să renunțe la cariera din arbitraj, cine l-a salvat de pericolul unei paralizii pe viață și cum era să-și piardă viața aflat în mașina fostului coleg „fluieraș” Alexandru Tudor.

Prin 1988, undeva pe Șoseaua Giurgiului, pe fostul teren Mecon, un fundaș central se lăsa de fotbal la numai 18 ani pentru a se dedica în exclusivitate arbitrajului. La 26 de ani, Dan Lăzărescu devenea cel mai tânăr asistent din lotul divizionar A. După numai 8 ani, renunța la arbitraj din cauza unor mari probleme de sănătate.

După ieșirea din arbitraj, Dan Lăzărescu a ajuns director comercial la cea mai cunoscută firmă de cafea cu capital integral românesc din acea vreme, „Cafea Fortuna”. Cum dragostea dintâi nu se uită niciodată, devenea și consultant tehnic de specialitate la emisiunea „Minutul 91” de la TVR și, mai apoi, avea să activeze și în cadrul Comisiei Centrale de Arbitrii, sub conducerea lui Ion Crăciunescu.

Cum l-a scăpat de scaunul cu rotile Mircea Sandu…

Dan Lăzărescu a avut probleme cu spatele încă de tânăr, mai ales la schimbările bruște de direcție în alergare. Iată mai jos ce povestea în revista FANATIK regretatul arbitru…

„Am fost sfătuit să abandonez arbitrajul din cauza a două vertebre care mi s-au spart pe o adâncime de 8 milimetri, respectiv 1,5 centimetri, fiind la un pas să-mi secționeze măduvă spinării Și să rămân paralizat pe viață…”

„M-am decis să mă operez la Spitalul Militar, unde doctorul Mircea Sandu, nu zâmbiți, chiar așa îl cheamă, fără nici o legătură cu președintele FRF, m-a făcut bine după o intervenție chirurgicală de patru ore”

„Hârbul” lui „Brad Pitt”, spaima șoselelor și a… pasagerilor!

La începuturile carierei, arbitrii au mașini mai puțini performante. Fostul „central” Alexandru Tudor este cunoscut (și) prin faptul că și-a păstrat Dacia 1300 din tinerețe și mult timp după ce devenise un arbitru reputat de primă ligă.

Iar regretatul Dan Lăzărescu povestea cu mult umor în revista FANATIK cum era să… cadă din „jaful de Dacie” al lui „Brad Pitt” într-o deplasare în țară. Și ăsta n-a fost decât începutul „venturii”…

„Eram în lotul C, ne deplasam de la București spre Târgu Secuiesc, după ce arbitrasem o partidă pe stadionul «Steaua» între Primărie și Parlament. Trebuia să arbitrăm un meci de Cupă, între echipa locală, din Liga a III-a și FC Brașov, care era atunci în Liga a II-a”

„Am plecat târziu, ne prindea înserarea pe drum și Tudor s-a pregătit în consecință. L-a rugat pe celălalt asistent, Ion Oltean, să deschidă capota Daciei lui, a desfăcut becul de la un far și l-a «transferat» cu acordul de voie, de nevoie al părților la «jaful» lui de mașină”

„Am întrebat de ce nu mergem cu mașina lui Olteanu și Tudor a replicat intransigent, cum era el tot timpul, «Eu cu altă mașină decât a mea nu merg!»”

„Am plecat, s-a lăsat noaptea. Tudor conducea relaxat, eu eram pe «locul mortului», lângă el, Oltean moțăia în spate… La un viraj spre stânga, ușa din față dreapta a hârbului s-a deschis în mers și dacă nu mă agățam cu mâinile de bord și nu mă prindea nici nu mai știu care dintre ei de guler cădeam fără probleme!”

„Asta nu a fost nimic. Am mai mers câțiva kilometri și exact sub podul pe care se iese din Câmpina în DN1, am făcut pană de cauciuc. M-am dat jos, să schimb roata, dar Tudor nu se clintea de la volan. «Nu te mai osteni, că nu am roată de rezervă» – mi-a zis – «Și nici cric», moment în care am vrut să-l bat!”

„Cine dracu’ să oprească în miez de noapte să ajute trei vlăjgani… noroc că mai erau unii care făcuseră pană cu vreo două, trei sute de metri în fața noastră și ne-a împrumutat cricul și o rezervă. Am ajuns la Târgu Secuiesc spre dimineață și, cu toată presiunea gazdelor pusă pe… noi trei, FC Brașov a câștigat cu 1-0. Din penalty… Am scăpat și din asta vii… Și din drumul înapoi la București… fără nicio pană!”

  • 49 de ani avea Dan George Lăzărescu…
  • 34 de ani este vârsta la care a fost nevoit să renunțe la arbitraj  Dan Lăzărescu, în 2004, cauza fiind o hernie de disc care l-a dus la nu mai puțin de 3 operații, ultima în 2018, în urma căreia rămăsese cu o semi-pareză la piciorul drept
  • 188 de meciuri a asigurat „tușa” Dan Lăzărescu în cariera sa de arbitru asistent: 92 în Liga I și 96 în Liga a II-a
Închide ×