FIFA urmează să fie dată în judecată de Budweiser, compania care ar fi trebuit să vândă bere la Campionatul Mondial din Qatar. Forul internațional a încălcat un contract de 75 de milioane de euro după ce a respectat decizia Qatarului și a interzis berea pe cele opt stadioane.
Deși Cupa Mondială a început, controversele se țin lanț de cel mai atipic și scump turneu final din istorie. Budweiser, al doilea producător de bere în 2021, potrivit vânzărilor, trebuia să vândă în Qatar bere în valoare de 75 de milioane de euro, însă înțelegerea a picat.
Cantitatea de bere care va putea fi consumată în Qatar este mult mai mică, fiind permisă doar în fan zone-uri. După ce a luat la cunoștință despre decizia FIFA, Budweiser, unul dintre principalii sponsori ai forului internațional, a anunțat ce se va întâmpla cu berea trimisă în Qatar, dar care nu va putea fi folosită.
Potrivit Marca, câștigătoarea Cupei Mondiale va beneficia de un premiu inedit și va primi dozele de bere trimise în Qatar. „O nouă zi, un nou tweet. Echipa câștigătoare va primi berile. Cine se va impune?”, a fost mesajul companiei pe rețelele de socializare.
Budweiser pregătise stocuri de bere în valoare de 75 de milioane de euro și va da în judecată FIFA, după ce forul internațional a încălcat contractul. Mai mult decât atât, compania producătoare a trebuit să își mute standurile la care se vând bere la stadion în locuri mai puțin vizibile.
Singurul loc în care fanii vor putea consuma alcool se află într-un parc special amenajat. Compania producătoare a informat că o bere de 500 ml costă 11,60 de lire sterline, în timp ce câteva baruri sau hoteluri vor încasa 12 sau 15 lire sterline pentru o bere sau un pahar de vin.
După numeroasele interdicții și multiplele legi riguroase ale qatarezilor, țara gazdă a Campionatului Mondial din Qatar le-a dat o veste tristă suporterilor care își făceau planuri pentru turneul final și a anunțat că berea va fi interzisă.
„Ca urmare a unor discuţii între autorităţile din Qatar şi FIFA, s-a luat decizia ca vânzarea de băuturi alcoolice să fie concentrată la FIFA Fan Festival, alte destinaţii ale fanilor şi locuri cu licenţă, fiind eliminate punuctele de vânzare din perimetrul stadioanelor.
Vânzarea de Bud Zero nu va fi afectată, iar această bere (n.r. – fără alcool) va rămâne disponibilă la toate stadioanele”, a fost anunțul FIFA, potrivit unui comunicat oficial.